زعفران انواع مختلفی دارد که شکسته می تواند نوعی از تمام انواع زعفران باشد. یعنی سرگل شکسته ، نگین شکسته و … . زعفران شکسته شامل کلاله‌های خرد شده زعفران است که در مراحل مختلف پاک کردن و خشک کردن زعفران به دست می آید. بسیای از افراد هستند که اطلاعی از وجود این نوع زعفران ندارند و کاربرد آن را نمی‌دانند.

ویژگی های زعفران شکسته چیست و چگونه تولید می شود ؟

زعفران نرمه دقیقا همان عطر و بوی زعفران دارد. قدرت رنگدهی این نوع زعفران نیز بسیار عالی می باشد چرا که فقط کلاله خالص یا همان بخش قرمز رنگ زعفران می باشد. تنها تفاوت این زعفران با دیگر انواع زعفران ، ظاهر کلاله ها می باشد که در اثر جا به جایی خورد و شکسته شده است. به همین دلیل هم این نوع زعفران قیمت پایین تری نسبت به بقیه دارد.

زعفران شکسته

یک دلیل دیگر برای شکسته شدن کلاله ها ، الک کردن زعفران در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی فرآورده های زعفرانی می باشد.

کاربرد زعفران نرمه

افراد زیادی هستند که هم در خانه و هم در محل کار ( رستوران، قنادی ، بستنی فروشی و …. ) این نوع زعفران را برای مصرف انتخاب می کنند. اما باید توجه داشته باشید که امکان تقلب در این نوع زعفران بسیار زیاد می باشد.

از زعفران نرمه می توانید به عنوان چاشنی در انواع غذاها بهره بگیرید. رنگ انواع خورشت ها و دسر ها را با این نوع زعفران دلچسب تر کنید. همچنین انواع دمنوش های گیاهی و سنتی را با استفاده از این نوع زعفران تهیه کنید.

این نوع زعفران را همانند سایر انواع زعفران می توانید به صورت دمکرده در منزل داشته باشید و هر زمان مورد نیاز بود از آن استفاده نمایید.

انواع دمنوش با زعفران

به دلیل شکل ظاهری که این نوع زعفران دارد ، امکان تقلب در آن به راحتی موجود است. با رنگ کردن یا خشک کردن گیاه دیگری به جای زعفران آن را با قیمت های بالا به فروش رساند. پس اگر به هر دلیلی انتخاب شما این نوع زعفران می باشد، حتما آن را از فروشگاه ها و اشخاص معتبر تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 19 = 23